۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

درباره غدیر

پایگاه مقاومت بسیج عمار (دربند) - درباره غدیر

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ

عید غدیر خم ، رسمی ترین، بزرگترین  ، شریف ترین و با فضیلت ترین عید عالم خلقت است .

عید غدیر روزی است که : ....

- خداوند توبه آدم علیه السلام را پذیرفت

- خداوند ابراهیم علیه السلام را از آتش نجات بخشید و شکرا الله تعالی روزه گرفت .

- موسی علیه السلام هارون علیه السلام را مقتدا و پیشوا ساخت ، و به جهت سپاس خداوند ، آن روز را روزه گرفت .

- عیسی علیه السلام وصی خود شمعون صفا علیه السلام را معرفی کرد ، و شکرا الله عزوجل ، آن روز را روزه گرفت .

- محمد خاتم صلی الله علیه و آله به فرمان خدا علی جانشین خود و ولی امر مسلمین معرفی کرد و به شکرانه آن روز روزه گرفت . 

 

چند نمونه از آیات قدیر

آیه ابلاغ (سر آغاز مراسم غدیر ):

یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ

اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده­است، کاملًا (به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمى‏کند.                             (سوره مائده، آیه ۶۷) 

 

«الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دینِکُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتى وَرَضیتُ لَکُمُ الْاسْلامَ دیناً...»

 امروز کافران از (زوالِ) آیینِ شما، مأیوس شدند؛ بنابراین، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودانِ) شما پذیرفتم ... .                                             (سوره مائده، آیه ۳)

 

سأل سائل بعذاب واقع ، للکافرین لیس له دافع ، من الله ذی المعارج

 

 

اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون»

«ولیّشما تنها خدا و رسول او و کسانی که ایمان آورده‌اند؛همان کسانی که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع نماز زکات می‌پردازند، می‎باشند.»                                                                     (سوره مائده، آیه 55)

 

 قَالَ رَسُولُ :

(اللَهِیَوْمُغَدِیرِخُمٍّ أفْضَلُ أعْیَادِاُمَّتِی)

پیامبر اکرم فرمودند : روز غدیر خم افضل عیدهای امت من است .

 

 مسلمانان چند عید دارند ؟

امام صادق (ع) فرمودند : مسلمانان چهار عید دارند ({ فطر ، قربان ، جمعه ، غدیر خم }

اما صادق (ع) فرمودند بزرگترین و شریف ترین این اعیاد روز هجدهم ذی الحجه است و آن روزی است که در آن روز رسول الله (ص) امیر المومنین (ع) را بلند کرد و او را به عنوان جانشین و بعنوان علم برای مردم نصب کرد ...                (خصال ج 1 – ص 382 – باب الاربعه )

سرمایه امر به معروف و نهی از منکر

پیامبر السلام (ص) در قسمتی از خطبه غدیر فرمودند :

آگاه باشید که سرمایه امر به معروف آنست که سخن مرا بفهمند و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید  و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمائید ، چرا که این دستور از جانب خداوند عزوجل و از نزد من است ، و هیچ امر به معروف و نهی از منکری نمی شود مگر با امام معصوم .                                                  (اسرار غدیر ص 186)

((فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ))


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
amar basij

زندگی نامه شهید نورعلی ثمری

پایگاه مقاومت بسیج عمار (دربند) - زندگی نامه شهید نورعلی ثمری

 بسم رب الشهدا و الصدیقین

          پسرک در دکه چوبی کوچکی که با دستان خود ساخته بود وعکس امام و اعلامیه های شهدا را بر روی آن نصب کرده بود اجناسی چون خوراکی و سیگار می فروخت در ضمن رادیوی کوچک او روشن بود و دائما از اخبار جنگ و عملیاتها و پیامهای امام (ره) خبر می داد .

         او در خانواده ای پر جمعیت بدنیا آمده بود ، پدرش کارگری ساده بود و به این دلیل مجبور بود هم کار کند و هم درس بخواند . در حسرت رفتن به مناطق جنگی بود و آرزویی جز این نداشت که خود را به جبهه های حق علیه باطل برساند ولی با وجود سن کم و جثه کوچکی که داشت این امر به ظاهر غیر ممکن بود . در سال 59 به عضویت بسیج در آمد . زمانی که امام خمینی فروش اجناس خارجی را تحریم کردند پسرک با وجود اینکه این کار برایش ضرر مالی به همراه داشت ولی کلیه سیگارهای خارجی را از بین برد چون بسیار مقید به مسائل شرعی وعاشق امامش بود ، در ضمن بسیار فداکار و مهربان بود ، اطرافیانش حتی غریبه ها از خوبی ها و کمکهای گوناگون او بهره مند میشدند .

        بدلیل بیقراری و اشتیاق فراوان در سال 61 باوجود عدم رضایت خانواده اش به جبهه نبرد اعزام شد و در آن مکان مقدس از هیچگونه خدمتی دریغ نمی کرد .

        برادر بزرگترش آقا رضا به اصرار پدر و مادرش برای برگرداندن او به منطقه رفته بود ولی با پادر میانی همسنگرانش که از بچه های پایگاه محل بودند موفق نشد و در عملیات رمضان شرکت کرد .

         در جبهه بسیار مورد توجه فرماندهان قرار گرفته بود و همه دوستش داشتند . وقتی سلاح در دست میگرفت خود و سلاحش هم اندازه بودند . 

          بعد از انجام عملیات برای مرخصی به تهران آمد که در زمان مرخصی هم به طور مستمر در فعالیت های بسیج شرکت میکرد و خاری در چشم دشمنان بود به هین دلیل منافقان کوردل به درب خانه ایشان آمدند و پدر و مادر بزرگوارش را تهدید کردند ولی با دخالت به موقع کمیته انقلاب اسلامی متواری شدند .

          در اعزام بعدی  بدلیل مشکلات خانوادگی که داشت فرمانده پایگاه بسیج نیز با اعزام او مخالفت نمودن ولی این رزمنده عاشق از پنجره اتوبوس به داخل رفت و بدین ترتیب مجددا خود را به جایگاهی که به آن عشق می ورزید رساند و در عملیات مسلم ابن عقیل شرکت کرد و پس از اصابت موج انفجار دچار سوختگی شدید شد و به فیض شهادت نائل آمد . همان طور که در وصیت نامه اش از خدا خواسته بود .

و این پسرک مهربان و مومن کسی نبود جزشهید"نور علی ثمری"    

یادش گرامی و راهش پررهرو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
amar basij

کافی نت صلواتی

پایگاه مقاومت بسیج عمار (دربند) - کافی نت صلواتی

طبق روال هر ساله پایگاه مقاومت بسیج عمار در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در صحن امامزاده صالح (ع) میدان تجریش اقدام به گشایش غرفه کافی نت صلواتی مینماید .

 هدف از گشایش این کافی نت در مناسبت های هفته دفاع و هفته بسیج آشنا ساختن کاربر های اینترنتی با جایگاه و عملکرد های بسیج در دنیای مجازی میباشد .

سال گذشته نمایشگاه با استقبال بی نظیری از جانب مردم و همچنین چندتن از مسئولین نظامی و دولتمردان قرار گرفت و با ارزیابی هایی که در طول برگزاری نمایشگاه صورت گرفت این کار بسیار مثبت و ارزنده بود .

در نظر سنجی هایی که از مسئولین به عمل آمد طرح کافی نت صلواتی طرحی نو و قابل ملاحظه بود که نخستین بار در کل کشور توسط پایگاه مقاومت بسیج عمار انجام شده است .

طبق اظهارات مسئول غرفه امیرحسین نعمتی این حرکت نوعی جهش بزرگ فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمن محسوب میشود که امید واریم با گسترش این پایگاه ها و  فرهنگ سازی در دنیای مجازی به مقابله با فرهنگ های غلط و ضد اسلامی که از طریق این شبکه ها وارد اذهان مردم میشود بپردازیم و بتوانبم گام های موثری در این راستا برداریم .

 

                          

                                 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
amar basij